Monday, December 20, 2010

TIKET......

Bismillahirrahmannirrahim…
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Apa khabar temanku sekalian? Mudah-mudahan semuanya dalam keadaan yang sihat walafiat & diredhai ALLAH SWT senantiasa. Amin.

Saya nak tanya nie, mau masuk syurga tak? Mesti korang semua mau kan.. Saya pun mau masuk syurga.. Sebab syurga itu indah dan abadi. Kekal selamanya. Tapi kawan-kawan harus ingat, syurga tu, bukan free tau nak masuk sana. Kita kena kerja keras. Banyak kebaikan yang perlu dilakukan. Ibarat kita kerja la. Setiap bulan tu, kita akan tungkus lumus bekerja untuk diri kita, untuk keluarga. Dan di penghujung bulan, kita akan mendapat gaji. Begitulah juga kehidupan di dunia nie. Di dunia nie, kita kena kerja, beribadah kepada ALLAH SWT, solat 5 waktu, puasa, zakat, bersedekah, sampaikan dakwah, sentiasa berpesan-pesan. Di akhirat kelak, ALLAH SWT pasti bagi kita ganjaran yang setimpal dengan apa yang telah kita kerjakan. InsyaALLAH.

Kawan-kawan kena ingat, hari akhirat tu benar tau. Hari akhirat, hari kebangkitan & hari perhitungan itu semuanya benar.. Seperti firman ALLAH SWT didalam Al-Quran ;
“Sungguh, hari kiamat itu akan datang. Aku merahsiakan (waktunya) agar setiap orang dibalas sesuai dengan apa yang telah dia usahakan” Surah Taha : Ayat 15.

Kan Rasulullah SAW telah meninggalkan kita dengan dua sumber yang penting untuk kita pegang, Al-Quran & Sunnah. Sudah terang lagi bersuluh ALLAH SWT telah nyatakan didalam Al-Quran tentang kebenaran hari Kiamat itu. Namun, mengapa sifat kita, amalan kita, ibarat seperti kita ragu-ragu dengan hari itu? Mungkin kita katakan, ya, hari Kiamat itu benar. Saya percaya. Tapi bersediakah kawan sekalian? Cukup sediakah kalian semua untuk dihitung ALLAH SWT? Bila dibayangkan keadaan kita di alam seterusnya.., ALLAHUAKBAR, takut!! Semua itu tidak dapat dibayangkan.. Dengan amalan kita yang terkumpul hari ini, cukupkah? Diterima ALLAH kah? Wallahualam.

Sahabatku yang dirahmati ALLAH SWT sekalian,
Indahnya ciptaan Tuhan yang telah menciptakan wanita-wanita di muka bumi ini. Dari HAWA sehinggalah kita, wanita itu cukup sempurna. Perhiasan dunia yang terlalu mahal harganya. Tapi kini, dimana letaknya kemahalan itu? Dimana harga kita? Tanya diri kita, mahal kah kita? Sempurnakah aurat kita?

Wahai wanita, gadis, yang cantik, manis & sopan santun,
Tutuplah aurat kalian. Tutuplah. Tutuplah! Saya tahu, kamu semua cantik. Saya tahu kamu semua manis. Saya tahu kamu semua sejuk mata memandang. Tapi, adakah jasad ini milik kita? Adakah muka ini milik kita? Tangan ini, kaki ini, mata, hidung, mulut, semua itu..adakah milik kita? Tidak kan… ia milik ALLAH!! Jadi kenapa tidak tutup aurat..? Tak malukah? Tak malukah tunjuk barang milik ALLAH sesuka hati? Tidak segankah kamu wahai wanita terindah untuk menghiasi mata-mata lelaki yang kita tidak tahu hati budinya. Ia diibaratkan seperti, kita kehilangan hp atau rosak, lalu kita pinjam hp kawan kita. Kawan kita pulak, pinjamkan hp yang canggih. Bila jumpa dengan teman lain, pasti dia tegur, ‘wahh, hp baruuu.. hp lawaaa’. Kita pun mesti cakap, ‘eishh taklah, ni pinjam je, hp aku rosak’. Mesti rasa malu gila-gila sebab kawan kita puji bukan barang hak kita, tu pinjam je kot. Bukan kita punya. Macam tu lah aurat awak-awak tu. Tu ALLAH punya. Kenapa nak biar lelaki tgk, suruh lelaki tgk, suruh lelaki puji. Jangannn.. Mata tu, jaga penglihatan. Itu hak ALLAH. Jangan nak tgk benda-benda sesuka hati ja. Tak malu kah? ALLAH pinjam kan, then nak buat sesuka hati. Janganlah…. Beringat lahhh…

No comments:

Post a Comment